! ! !

« وَ کـانَ الإنسَانُ أَکثــَــر شَی ءٍ جَــدَلاً » (کهف-54)

اردیبهشت هست،اردی بهشت نیست؟!!

بی شک جشنواره فیلم و عکس اردی بهشت مهمترین اتفاق هنری استان در زمینه های فیلم و عکس است که بندرعباس طی هفت سال اخیر میزبان برگزاری هفت دوره این جشنواره-بجز دوره ششم که با غیبت بخش فیلم همراه بود-بوده است.جشنواره ای ملی که اندک اندک-بخصوص در بخش عکس-توانسته است در سطح کشور خود را در جایگاه قابل قبولی بنشاند.اینک که به روزهای پایانی بهمن ماه نزدیک می شویم،بر اساس فراخوان اعلام شده اولیه از سوی دفتر انجمن سینمای جوان بندرعباس هنرمندان فقط تا پایان این ماه برای ارسال آثارشان مهلت دارند و در حالی که حدود سه ماه دیگر بیشتر به جشنواره نمانده است،فضای ساکت رسانه ای نگرانی هایی را در مورد کیفیت اجرا و یا حتا در بدبینانه ترین حالتش برگزاری یا عدم برگزاری این رویداد مهم فرهنگی استان ایجاد نموده است.


فیلم


پس از اتمام دوره هفتم جشنواره در اردیبهشت امسال بود که در پی حرکتی خود جوش نشست هایی با محوریت نقد آثار به نمایش درآمده تشکیل شد.نشست هایی که به اعتقاد بنده اگر ادامه می یافت می توانست بسیار مثمر ثمر باشد؛به هر حال بنا بر سیاست انجمن سینمای جوان بندرعباس،پس از تشکیل کانون فیلم این انجمن و برای جلوگیری از موازی کاری-به نظر ایشان-جلسات اولیه خیلی زود به تعطیلی کشیده شد و جای خود را به جلسات هفتگی کانون فیلم داد. (برای مشاهده کیفیت و کمیت 12جلسه برگزار شده کانون فیلم می توانید به آرشیو این وبلاگ مراجعه کنید)

همزمان با تشکیل کانون فیلم آقای امین درستکار به عنوان مسئول اداره این کانون معرفی شدند و مقرر شد مدیریت اجرایی جشنواره فیلم در اردیبهشت 92 بر عهده ایشان باشد. که تلاش های ایشان و دوستان دیگر باعث شد پایگاه خبری فیلم کوتاه حمایت خبری خود را از جشنواره اردی بهشت اعلام کند. (+)

اما به یکباره و تنها پس از چند روز از اعلام خبر «روزی تاریخی و مهم برای سینمای استان» (نقل به مضمون)-خبری که هرگز اطلاعات تکمیلی در مورد آن منتشر نشد و در حد همان یک جمله ماند-توسط آقای درستکار در فضای مجازی و همچنین همکاری کانون فیلم با حوزه هنری در برگزاری بزرگداشت سیدحسن بنی هاشمی،ورق برگشت. تنها چند روز بعد از این خبرها و اقدام های خوب بود که پیام کوتاهی با این مضمون برای اعضای کانون فیلم ارسال شد: «متأسفانه به دلیل پاره ای مشکلات که متعاقبن اعلام خواهد شد تا اطلاع ثانوی جلسات هفتگی کانون برگزار نمی شود» (نقل به مضمون) که این پاره نیز هنوز که هنوز است در تعاقب مانده است و کماکان جلسات هفتگی در حالت تعلیق!!!


عکس


در بخش عکس نیز انجمن سینمای جوان اقدام به تأسیس کانون عکس خود با مدیریت آقای رهبر امامدادی نمود.که این کانون هم با برگزاری جلسات هفتگی در پی دست یابی به اهداف خود بود. به دلیل عدم حضورم در جلسات تشکیل شده کانون عکس از نحوه برگزاری این جلسات بی اطلاعم و نمی دانم آیا جلسات عکس هم به سرنوشت جلسات فیلم دچار شده است یا خیر.

در پی راه اندازی کانون عکس،مسئولیت برگزاری بخش عکس جشنواره هشتم در اردیبهشت 92 با مدیریت اجرایی آقای امامدادی به عهده این بخش از دفتر انجمن سینمای جوان بندرعباس گذاشته شد که متأسفانه هنوز حتا اسامی داوران این بخش مشخص-یا معرفی-نشده اند. مسئولیتی که در دوره های قبل و پس از شروع به کار انجمن عکاسان هرمزگان به عهده این انجمن نو پا ولی بسیار فعال بوده است و الحق و الانصاف سهم زیادی از جایگاه کنونی بخش عکس جشنواره اردی بهشت را باید مرهون تلاش های انجمن عکاسان دانست.    

 


امیدوارم مدیران اجرایی جشنواره هشتم با فعال شدن در حوزه رسانه،با اطلاع رسانی و تولید خوراک خبری باعث ایجاد بستری برای هر چه بیشتر شناساندن مهمترین اتفاق عکس و فیلم استان در سطح کشور شوند.


ـــــــــــــــــــــــــ

تکمله: مثل این که فضای بی خبری تکانی خورده است! اینجـــا را بخوانید.