باز هم خبری از اردی بهشت نیست!

 

 

امروز یکم تیرماه است و کماکان خبری از برگزاری و حتا اعلام زمان برگزاری جشنواره اردی‌بهشت هشتم نیست. نهم خردادماه بود که پس از واکنش دبیرخانه به یک متن،که گلایه‌هایی را نسبت به عدم برگزاری جشنواره در موعد مقرر-اواخر اردیبهشت چون هفت دوره گذشته-مطرح می نمود؛اعلامیه‌ای را به این مضمون منتشر کرد:

« با عرض پوزش از کلیه شرکت کنندگان و علاقمندان جشنواره فیلم و عکس اردی بهشت در خصوص عدم برگزاری آن در موعد مقرر، بدینوسیله اعلام میداریم تاریخ برگزاری جشنواره حداکثر تا پایان ماه خرداد اعلام می گردد. »        منبع: (+)

اواخر سال گذشته بود که در شماره بیستم ماهنامه تجربه،مطلبی خواندم از آقای پرویز براتی در خصوص برگزاری جشنواره‌ها در ایران؛و آن زمان در این فکر بودم که جشنواره اردی‌بهشت می‌تواند از جمله آن استثناهایی باشد که آقای براتی آن‌ها را منها کرده است.ولی در کمال تأسف امروز باید اعلام کنم حقیقت چیزی بر خلاف آن‌چه فکر می‌کردم است. و اما بخش‌هایی از متن آقای براتی که در صفحه 72 بیستمین شماره ماهنامه تجربه به چاپ رسیده است:

« داستان جشنواره‌ها در ایران،داستانی غم‌انگیز است.هر کسی در هر جایی با هر کیفیتی می‌تواند رویدادی برگزار کند و ابایی هم نداشته باشد که اسمش را چه می‌خواهد بگذارد؛حتا جشنواره بزرگ.چند استثنا را که منها کنیم،باید پذیرفت که بود و نبود این جشنواره‌ها هیچ اثری بر پیکره‌ی فرهنگ و هنر ملت نمی‌گذارد. حتا اگر فرض کنیم این جشنواره یا آن نمایشگاه نوپاست؛کل جریان جشنواره‌ها که در ایران و جهان نوپا نیست.افتخاری هم ندارد که خودمان را با دو سال و پنج سال و ده سال گذشته‌مان مقایسه کنیم.مگر تا کی وقت داریم آزموده‌های کل بشریت را دوباره آزمایش کنیم؟ ... حقیقت این است که همه از در تهی شدن ماهیت هر چیز از خودش،شگفت زده می‌شویم. کافی است پدیده‌ای را به ما بسپارند تا به تمامی معنی‌اش را عوض کنیم.فرقی هم نمی‌کند که مدیر دولتی باشیم یا هنرمند خودشیفته.مهم این است که بدون تسلط کافی به یک حیطه،به سادگی به آن وارد شویم و درباره‌اش داوری کنیم. »

دوستان مسئول،روزی که مسئولیت برگزاری جشنواره را پذیرفتید از موانع و شرایط موجود بر سر راه برگزاری‌اش اطلاع داشتید؛پس بیایید به‌جای عکس‌العمل کمی عمل به خرج دهید و حداقل زمانبندی برگزاری جشنواره را اعلام کنید تا بتوان با فشار بر بالادستی‌ها برگزاری جشنواره را تسریع بخشید.شاید بگویید عمل کرده‌اید و نگارنده خلاف واقع می‌گوید؛پس لطفن اطلاع رسانی و شفاف سازی کنید تا بر بنده و امثال من نیز آشکار شود.مسئله‌ای که از چند وقت پیش به شما گوشزد کردم و متأسفانه جدی‌اش نگرفتید،عدم اطلاع رسانی به موقع است.بپذیرید که در راه برگزاری مطلوب جشنواره اشتباهاتی داشته‌اید و ضمن تلاش مضاعفی که به خرج خواهید داد فضا را از این حالت سکوت خبری خارج کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
میلاد شنبه 1 تیر 1392 ساعت 14:11 http://gta4persian.rzb.ir/

دمت گرم بابا به وبمنم بیا

hamed شنبه 1 تیر 1392 ساعت 17:37 http://bestweblog.ir/?q=regnuser&moref=9940

سلام دوست من وبلاگ زیبایی داری اگه دوس داری از هر بازدیدت درآمد داشته باشی بر روی لینک کلیک کن
واقعاً ارزششو داره با یه کلیک یک عمر درآمد داشته باشی
منتظرتم

احسان ن یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 12:21

ادریس جان مسئول کانون فیلم گویا, ی پست گذاشته تو فیس (صفه انجمن سینمای جوان).

بله،مثل اینکه دیروز یک پست گذاشتن ولی اونجا هم زمان دقیق رو اعلام نکردن.
به هر حال ما هم امیدواریم زودتر چک سازمان مناطق آزاد وصول بشه و در سریعترین زمان جشنواره برگزار بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد