دو نقد برای سری جدید اجرای «مثل آب برای شکلات»

همانگونه که قبلن در اینجا اعلام شد،نمایش «مثل آب...» گروه تی تووک قرار است به مدت سی شب در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه برود. اکنون و پس از گذشت 8 اجرا از سری جدید اجراها،باعث خوشحالی است که شاهد انتشار دو نقد مثبت در مورد اجراهای اخیر هستیم.در ادامه بخش هایی از این دو نقد می آید:

رضا آشفته:
اجرای عمومی شان از اجرای فجر بسیار قوی تر شده است و اینکه این گروه از بازیگران جوان و تازه کار توانسته اند در کنار رویا نونهالی با تسلط و وقار خاص بازی کنند، دلالت بر هدایت درست بازیگران دارد. از سوی دیگر، نشان دهنده تمرین و جذب مشقت ها و مشق های بسیار است. ابراهیم پشت کوهی سال هاست از خود کارگردان قابل اعتنایی در سطح ملی ساخته است و هر بار نیز با نگاهی نو و ویژه بر آن است رد پای خود را در کارگردانی نشان دهد. برای همین آدم غیرقابل پیش بینی است.  این رکن و امتیاز عمده کارش است. از سوی دیگر پایمردی و دوام و بقایش در بندرعباس خود نعمتی است تا ایران ما نیز دارای قطب های متنوع تئاتری باشد. او در هرمزگان به تعلیم تئاتر و اجرا مشغول است و تا حد زیادی وجود این نوع کارگردانان بومی لازمه یک تئاتر فراگیر خواهد بود.    //    برای خواندن متن کامل ایـــنجـــــــا را کلیک کنید.



علیرضا بهنام:
به گفته این منتقد ادبی و تئاتر، نمایش «مثل آب برای شکلات»، یکی از رمان های کلیدی جریان پست مدرن را به تصویر می کشد که به دلیل تمهیدات مختلف نوشتاری از جمله روایت با استفاده از ارجاع به دستور غذا ساخته می شود، اهمیت پیدا کرده است
.

او گفت: ابراهیم پشت کوهی در جریان تبدیل این رمان به نمایش موفق شده، ایده های نمایشی خوبی برای جایگزین کردن ارجاع های رمان اصلی به متن خودش پیدا کند. از آن جمله می توان به پخش کردن غذاهای  پخته شده بین تماشاگران و برگزاری لاتاری مابین اجرا اشاره کرد.    //     برای خواندن متن کامل ایـــنجـــــــا را کلیک کنید.



منبع عکس ها: (++)

نظرات 3 + ارسال نظر
a دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 16:35 http://dearfriends.blogsky.com/index

سلام به وبلاگ من سر بزن
موفق باشی

صدای سکوت شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 11:21 http://biabane.blogfa.com

سلام.ان شاالله همیشه موفق باشن.

مهدی مرادی زاده شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 14:18 http://channel14.blogfa.com

ممنون ادریس خان

ممنون که سر زدی مهدی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد