پیرامون یک قرار ملاقات بلند می‌شود؟؟

مدیرگروه سینما شهرزاد گفت: بهترین فرصت برای ساخت اولین فیلم سینمایی بلند سه دهه اخیر هرمزگان فراهم شده و در صورت حمایت جدی و عملی متولیان و مسئولین استان می توان برای اولین بار زمینه حضور یک فیلم از استان هرمزگان در جشنواره فیلم فجر سال آینده را فراهم کرد.


مرتضی نیک نهاد در جمع خبرنگاران  بیان کرد: فیلمنامه ای با عنوان "پیرامون یک قرار ملاقات " در استان نوشته شده و با توجه به ویژگی های این فیلمنامه و توانمندی هنری و فنی سینماگران هرمزگان،تمام شرایط برای شروع یک پروژه سینمایی با همین نام وجود دارد که اجرایی شدن آن ، پشتیبانی بدنه مدیریتی و فرهنگی استان را طلب می کند.

این کارگردان هرمزگانی عنوان کرد: فیلمنامه و طرح اولیه این اثر مورد  استقبال محافل هنری و سینمایی کشور قرار گرفته و به گفته بسیاری از کارشناسان سینمایی ،در صورت عدم استفاده از زمینه فراهم شده ، طرح نام هرمزگان به عنوان یکی از تولیدکنندگان  فیلم سینمایی در عرصه ملی ممکن است سال ها به تعویق بیفتد.

نیک نهاد که در دوسال گذشته با دو فیلم کوتاه خود جوایز متعددی از معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه ایران مانند "دوربین دات نت " و " بام ایران" برای هرمزگان به ارمغان آورده است متذکر شد: تولید اولین فیلم سینمایی بلند،یک موفقیت و افتخار برای مجموعه استان خواهد بود و هرمزگان که با کارکردهای ملی و بین المللی،خود را به عنوان یکی از قطب های مهم تجاری و صنعتی کشور معرفی کرده ،اکنون می تواند جایگاه فرهنگی و هنری خود را را نیز در مقیاس ملی ارتقا دهد.

این فعال هنری متذخاطر نشان کرد: برخی استان های همجوار که به لحاظ کارکرد و توانمندی اقتصادی با فاصله زیادی بعد از هرمزگان قرار گرفته اند با درک اهمیت و حساسیت این موضوع،به عرصه تولید فیلم بلند وارد شده و نام استان خود را در عرصه سینمای ملی به ثبت رسانده اند.

این کارگردان جوان هرمزگانی اضافه کرد: بدیهی است ساخت یک اثر سینمایی بلند ،تابع شرایط حرفه ای بوده و نیازمند حمایت و سرمایه گذاری مادی و معنوی ویژه ای است که به نظر می رسد مجموعه مدیریتی و فرهنگی استان در این زمینه دارای نگاه مثبت و راهگشا باشند.

وی یادآور شد: بی تردید فراهم کردن شرایط تولید فیلم بلند در هرمزگان،انگیزه هنرمندان استان در حوزه های مختلف را افزایش داده و می تواند به منزله عملی شدن بخشی از ایده های دولت تدبیر و امید در زمینه رویکردهای فرهنگی ،توسعه متوازن و توجه به استعدادهای جوانان در نقاط دوردست و مرزی کشور تلقی شود.

نیک نهاد افزود: استان هرمزگان به عنوان میزبان صنایع بزرگ و استراتژیک کشور و همچنین کارکردهای حیاتی و بین المللی  خود در  زمینه تجارت و صادرات و واردات، باید بتواند در تولیدات فرهنگی نیز شایستگی و قابلیت های خود را به اثبات برساند.

کارگردان فیلم "گفت و گوی منتشر نشده ژاله "  اظهار کرد: در تمام دنیا و همچنین در ایران ،تولید فیلم بلند ، یکی از شاخص های مهم ارزیابی توسعه فرهنگی به شمار می رود و انتظار می رود اکنون که هنرمندان و سینماگران با استعدادهرمزگان توانمندی ورود به این عرصه را پیدا کرده اند متولیان استان نیز مسیر کسب جایگاهی برای استان در این شاخص مهم فرهنگی را هموار کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رودبا هدایت و حمایت مدیریت عالی استان و بدنه اجرایی و فرهنگی ،مجموعه های بزرگ اقتصادی و صنعتی فعال در استان و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی که همواره به دنبال فرصتی برای ادای دِین و سهم خود به فرهنگ و هنر استان و ایفای نقش موثر در این حوزه بوده اند ،بتوانند  از بستر فراهم شده استفاده کرده و در این پروژه سینمایی مشارکت کنند.

نیک نهاد یادآور شد: در اولین اثر سینمایی استان ،در کنار بازیگران و عوامل فنی و تولید درون استان،برخی بازیگران نام آشنای کشور نیز با حضور در شهر بندرعباس در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد.

کارگردان "گفت و گوی منتشر نشده ژاله " و برف در بندرِ عباس آقا" ،با اشاره به میزبانی جشنواره فیلم فجر در بندرعباس در روزهای آینده ،اظهار امیدواری کرد: با حمایت های جدی درون استانی ،همزمان با این رویداد مهم فرهنگی و هنری ، فیلمبرداری فیلم سینمایی "پیرامون یک قرار ملاقات " که در مرحله پیش تولید قرار دارد نیز آغاز شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد