جاذبه یا دافعه؟!




چیزی کمتر از یک سال پیش بود که بعد از مدت‌ها شاهد تغییر عکس‌های نگارخانه خیابانی شهر توسط شهرداری بودیم. نگارخانه‌ای که یکی از اهدافش شناساندن بیشتر هنر عکاسی به جامعه و مخاطب عام بود و در یکی از پر رفت و آمد ترین خیابان‌ها و امکان شهر دایر شده ولی متأسفانه در این چند سال هیچ اقدام عملی برای پیشبرد هدف / اهداف اش صورت نگرفته است.
این چنین به نظر می‌رسد که دوستان نگارخانه را دایر کرده‌اند که فقط دایرش کرده باشند و اصلن توجهی به شکل و ظاهر و حتا عکس‌هایی که در قاب‌ها قرار می‌گیرند ندارند و این بی‌توجهی متأسفانه به رهگذرانی که قرار بود مخاطبان این عکس‌ها باشند نیز سرایت کرده است و با بی اعتنایی کامل از کنار تصاویر تکراری شده و حالت نازیبای این نگارخانه عبور می‌کنند،تا جایی‌که اگر از عابرینی که در آمد و شد هستند درباره نگارخانه پرسشی کنید درصد بالایی از آن‌ها با تعجب به شما می‌نگرند که نگارخانه؟ کو؟ کجاست؟
و اینک چند سوال اساسی مطرح می‌شود: این نگارخانه تا چه اندازه توانسته است به رسالتش عمل کند؟ تصمیم اعضای جدید شورای شهر و شهردار تازه بندرعباس در مورد این فرصت فرهنگی بالقوه و وضعیت نگارخانه بیمار شهر چگونه خواهد بود؟ آیا قرار است باز هم در بر همان پاشنه که می‌چرخیده است بچرخد؟ آیا قرار است به همین شکل کنونی‌اش چندین سال یک‌بار با تصاویری مزین شده و به حال خود رها شود تا در آب و هوای گرم و مرطوب بندرعباس اکسیده شده و از بین بروند؟

ای کاش دوستان فکری به حال و روز این نگارخانه بکنند چون‌که به نظر نگارنده تا زمانی‌که شاهد تغییرات مثبت در رابطه با نگارخانه نباشیم نه تنها نتوانسته‌ایم مخاطبی جذب کنیم که خیلی‌ها را بی‌تفاوت بار آورده‌ایم و چه بسا که تعدادی علاقه‌مند را نیز دل‌زده و دفع کرده باشیم. هرچند اصلن دوست ندارم این جمله را به‌کار ببرم ولی در کمال تأسف باید بگویم به‌نظرم نبودن چنین نگارخانه‌ای،با این حال و روز،از بودنش بسیار بهتر و مفیدتر است.

مطلب پیشین: (+)

نظرات 1 + ارسال نظر
samaneh ghaderi پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 ساعت 03:13

besyar fogholadas sepasgozaram

سپاس که خواندی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد