عکس‌های برگزیده ورلد پرس فتو 2014 - بخش اول

برگزیدگان پنجاه و هفتمین دوره مسابقه ورلد پرس فتو مشخص شدند. سایت عکسخانه به مرور عکس‌های برگزیده پرداخته است که بخش اول آن را اینجا می‌بینید:


خبر لحظه‌ای - تک عکس - جایگاه اول - فیلیپ لوپز - Philippe Lopez

بازماندگان طوفان

بازماندگان طوفان هایان در دسته‌ی مذهبی در Tolosa در جزیره شرقی Leyte.

یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی که تا به حال به ثبت رسیده، در هایان هشت هزار نفر کشته و مفقودی و بیش از چهار میلیون بی‌خانمان گزارش شده است.

 

 

خبر لحظه‌ای - تک عکس - جایگاه دوم - John Tlumacki

بمب‌گذاری ماراتن بوستون - ۱۵ آوریل ۲۰۱۳

کارلوس آردوندو (در سمت چپ) از موانع در خیابان بویلستون بالا می‌رود تا به فردی که در اثر اولین انفجار، در پیاده‌رو و در نزدیکی خط پایان مصدوم شده، رسیدگی کند. ترکش بمب سبب آسیب‌‌دیدن پای افراد و وارد شدن به بدن آنها شده است. بمب دوم سه بلوک دورتر منفجر شد.

 

خبر لحظه‌ای - تک عکس - جایگاه سوم - تسلیما اختر - Taslima Akhter

واپسین آغوش - ۲۵ آوریل ۲۰۱۳

دو قربانی در میان آوار کارگاه لباس در داکا، بنگلادش.

 

 

 

خبر لحظه‌ای - مجموعه - جایگاه اول - یورن توماسویک Goran Tomasevic

حمله شورشیان به ایست بازرسی حکومت - ۳۰ ژانویه ۲۰۱۳

جنگجویان شورشی سوری به منظور حمله به ایستگاه ایست بازرسی ارتش سوریه در محله عین ترما دمشق مستقر شده‌اند. آنها کمی بعد هدف یک تک‌ تیرانداز قرار می‌گیرند.

در سی ژانویه ۲۰۱۳ یک گروه شورشی سوری برای حمله به نیروهای حکومتی برنامه ریزی کردند که مورد اصابت گلوله تک‌تیر‌اندازها قرار گرفتند. یکی از شورشی‌ها که گلوله به سینه او اصابت کرد در اثر شدت مجروحیت کشته می‌شود و شورشیان تصمیم می‌گیرند که با راکت به ایست بازرشی حمله کنند. ارتش جواب این حمله را با توپ تانک می‌دهد و شورشیان در نهایت عقب‌نشینی می‌کنند تا برای رفیق خود عزاداری کنند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

خبر لحظه‌ای - مجموعه - جایگاه دوم - تایلر هکس Tyler Hicks

قتل عام در مرکز خرید وست گیت - ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۳

یک زن و یک کودک در مرکز خرید وست گیت پنهان شده‌اند. آنها بدون اینکه آسیبی ببینند،. موفق به فرار شدند.

در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۳ مردان مسلح در مرکز خرید نایروبی آتش گشودند که منجر به کشته‌شدن حداقل ۳۹ نفر در یکی از بدترین حملات تروریستی در تاریخ کنیا شد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

خبر لحظه‌ای - مجموعه - جایگاه سوم - Rahul Talukder

سقوط رانا پلازا - ۲۴ آوریل ۲۰۱۳

نمایی از ساختمان فروریخته از پشت‌ بامی در نزدیکی محل حادثه.

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۳، ساختمان تجاری ۸ طبقه‌ای که شامل ۵ کارگاه دوخت لباس، یک بانک و چندین فروشگاه می‌شد، در ساعت شلوغی صبح در بنگلادش فرو ریخت. بیش از ۱۰۰۰ نقر کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر مجروح شدند. هشدارهایی روز قبل و با دیده‌شدن ترک‌هایی داده شده بود، اما مسئولان این کارگاه‌ها این هشدارها را نشنیده گرفتند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

خبر عمومی - تک عکس - جایگاه اول - الساندرو پنزو - Alessandro Penso

اسکان موقت - ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳

 

رمپ نظامی، مرکز پناهندگان اورژانسی در سپتامبر ۲۰۱۳ در مدرسه‌ای متروکه در صوفیه، بلغارستان راه‌اندازی شد. این مرکز برای حدود ۸۰۰ پناهنده سوری شامل ۳۹۰ کودک اسکان می‌دهد. بلغارستان، از پیش از این با بحران اقتصادی و بی‌ثباتی سیاسی روبرو بوده حال با بحران پناهندگان روبرو بوده که به نظر می‌رسد همزمان شده با افزایش نلاش یونان برای بستن مرزهای مشترکی که با ترکیه دارد. بلغارستان اصلا برای مواجه شدن با بحران پناهندگان آماده نیست.

 

 

 

خبر عمومی - تک عکس - جایگاه دوم - مواسس سامان - Moises Saman

بمب ساز در حلب - ۲۰ مارس ۲۰۱۳

در تصویر مردی را در کارگاه موقتی تولید بمب که در منطقه‌ای در حلب که در دست مخالفان دولت است می‌بینید. او برای شورشیان بمبی را از ترکیب مواد شیمیایی تهیه می‌کند.

 

 

 

خبر عمومی - تک عکس - جایگاه سوم - امیر پورمند

لحظات پیش از مرگ - ۲۰ ژانویه ۲۰۱۳

در توضیح این عکس آمده است: «درست پیش از قرار گرفتن طناب بر دور گردن، علیرضا مافیها، ۲۳ ساله سر خود را بر شانه جلاد قرار داده است. او و محمدعلی سروری، ۲۰ ساله، به جرم حمل سلاح سرد و دزدیدن معادل ۲۰ دلار پول به اعدام محکوم شده‌اند. آنها پس از اینکه ویدئویشان در هنگام وقوع جرم در یوتیوب پخش شد دستگیر شدند. علیرغم اینکه قربانی آنها کشته نشد، دستگاه قضایی آنها را محارب دانسته و به مرگ محکوم کرد.

 

 

 

خبر عمومی - مجموعه عکس - جایگاه اول - کریس مک‌گریت Chris Mcgrath

طوفان هایان

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

خبر عمومی - مجموعه عکس - جایگاه دوم - ویلیام دنیلز William Daniels

هرج و مرج در جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی طی ۵ دهه و نیم گذشته که از فرانسه استقلال یافته است بیش از اندازه کودتا و ناآرامی به خود دیده است. بحران جاری که نتیجه کودتای دیگری است که به موجب آن شبه‌نظامیان مسلح مسلمان به قدرت رسید و حاضر به خلع سلاح در مقابل گروه ضد بالاکا نشدند. سازمان ملل نسبت به وقوع نسل‌کشی در این کشور که اکثریت آن مسیحی هستند داده و فرانسه ۱۶۰۰ نیروی نظامی به این کشور فرستاده و گروه‌های مختلف شبه‌‌نظامی را خلع سلاح کرده است.

این عکس یکی از بستگان جوانی بیست ساله است که هنگامی‌که در خانه خواب بوده توسط ضربات چاقو مسلمانان کشته شده است. جسد او بیرون خانه پیدا شده است. ۹ دسامبر ۲۰۱۳ - بانگویی - جمهوری افریقای مرکزی

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

  

  

  

خبر عمومی - مجموعه عکس - جایگاه سوم - جنلوکا پنلا Gianluca Panella

بی برقی غزه

برای مردم غزه مایحتاج روزانه به سیاست گره خورده است. سوخت یکی از نمونه‌های بارز این قضیه است. تامین سوخت غزه وابسته به میزان فروش مصر، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین است. در پایان سال ۲۰۱۳ درگیری میان این نیروها منجر شد به طغیان فاضلاب، جاری‌شدن سیل از طوفان‌های زمستانی و قطعی برق برای بیش از ۲۱ ساعت.

به دلیل افزایش تنش‌های سیاسی طی یک سال گذشته، تنها ۳۰ درصد برق موردنیاز برای ساکنین ۱/۷ میلیونی غزه تامین شد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد