وقت دل "کندن" همیشه می‌رسد!

چند روزی از اتمام جشنواره فیلم فجر در بندرعباس می‌گذرد. جشنواره‌ای که هرچند ار لحاظ کیفی-حداقل در بین فیلم‌هایی که به بندرعباس فرستاده شده بودند-چنگی به دل نزد ولی از نظر استقبال تماشاگران نمره‌ی قبولی گرفت. از 20 فیلمی که به بندرعباس آمده بودند موفق به دیدن 10 فیلم شدم؛مطلبی که در پایین می‌خوانید کوتاه نوشته‌ای است در مورد یکی از این فیلم‌ها که برای روزنامه‌ی ندای هرمزگان نوشته ام:



این روزها صحبت از فرهادی‌ایسم در سینمای ایران زیاد است و شاید خیلی ها این خصوصیت را خصوصیتی منفی برای فیلم‌های ایرانی بدانند؛ولی به شخصه بر این باورم که شاخصه نمی‌تواند به خودی خود مضر باشد و چه بسا که فیلمی بتواند با رعایت اصول و قواعد کلی از همین فرهادی‌ایسم به‌عنوان پلی جهت عبور از فرهادی استفاده کند. و فیلم «برف» ساخته‌ی مهدی رحمانی نشان می‌دهد چنین چیزی عملی است هرچند خود نتوانست آن را به فعل تبدیل کند!


 

دلهره،تناقض و تلخی سه خصوصیت کلی این فیلم از دل اتفاقات روز خواستگاری تنها دختر خانواده‌ای آبرو دار و معتمدِ محل بیرون می‌آیند و خیلی زود مخاطب را با خود همراه می‌کنند. در همان ابتدای فیلم وقتی مجید پسر بزرگ خانواده-با بازی بسیار خوب افشین هاشمی-بالای نردبان سعی در پرندان کلاغ دارد لقی نردبان باعث ایجاد یک حس دلهره از اتفاقی ناخوشایند در دل مخاطب می شود و این دلهره‌ی سقوط و از دست دادن تا انتهای فیلم و در موقعیت‌های متفاوت دیگر تکرار می‌شود. مثل دلهره‌ی از دست دادن خانه و سرپناه،دلهره‌ی به زندان رفتن پدر،دلهره‌ی رسیدن مهمان‌های ناخوانده،دلهره‌ی بر هم خوردن مراسم خواستگاری و از همه مهم‌تر دلهره‌ی از دست رفتن آبرو .

فیلم تناقض خود را در چند لحظه‌ی بعد رو می‌کند؛آن‌جا که پسران خانواده مادر خود را با دو اسم حاج خانم و هانیه جون صدا می‌زنند شروع تناقضاتی است که تا پایان فیلم ادامه می‌یابد. شب مراسم خواستگاری دختر خانواده است که به‌طور معمول باید به شادی و سرور برگزار شود ولی دعواهای لفظی و فیزیکی اعضای خانواد مثال نقضی است بر شادی‌های مرسوم این شب؛تناقض در نحوه‌ی رفتار و گفتار دختر خانواده با خواستگارش از پشت تلفن-که دست بر قضا از همسایه‌های قدیمی این خانواده است و اکنون در آلمان زندگی می‌کند و آشنایی پس و دختر به سبب اینترنت بوده است- با رفتار و گفتار عادی‌اش در جمع خانواده و علی‌الخصوص با دوستش که اشاره‌ای است به رفتارهای متناقض انسان معاصر در جوامع مجازی و حقیقی؛خاطره،دوست یک‌دل و یک‌جان سارا-دختر خانواده-و معشوقه‌ی سابق امید-فرزند کوچک خانواده که در حال گذراندن خدمت سربازی است-خبر مراسم خواستگاری را به حامد-شوهر سابق سارا-می‌دهد تا مخاطب را در وضیعت تشخیص خیرخواهی یا شروری او در تناقض قرار دهد؛مادری مقید و نمازخوان که مدیر و صندوق‌دار یک مؤسسه خیریه است و به قول خودش یک عمر برای دختران دم بخت جهیزیه تهیه کرده است تا خجالت زده به خانه شوهر نروند و کارهای خیر زیادی انجام داده است،پول جمع آوری شده برای جهیزیه‌ی یکی از اعضای مؤسسه را به پسر بزرگش قرض داده است و این شاید بزرگترین تناقض باشد،تناقضی آشکار با اصل امانت‌داری. در زیر صدای اصلی از رادیو جمله‌ای می‌شنویم به این مضمون: «خیلی از خانواده‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و نه با هم!» که خانواده جلیل آقا می‌تواند نمونه‌ای از این گونه خانواده‌ها باشد .

و تلخی‌ای به‌شدت محسوس که با ریتمی متوازن با اتفاقات فیلم،هم‌چون برف سنگینی سراسر زمان تقریبی یک ساعت و بیست دقیقه‌ای فیلم را هوشمندانه پوشانده است .

فیلم ریتم متوازن خود را مدیون شخصیت پردازی و بازی یک‌دست و کنترل شده‌ی بازیگرانش است که به خوبی توانسته‌اند مکمل بازی یکدیگر شوند و ضعف‌های احتمالی همدیگر را پوشش دهند. البته همه‌ی این‌ها نتیجه‌ی بازی گرفتن درست کارگردان از بازیگران در بسترِ مناسبِ فیلم‌نامه‌ای نسبتن خوب را نشان می‌دهد. هرچند فیلم از نظر بعضی موارد فنی-مثل تصویر و موسیقی و صداگذاریِ دقایق ابتدایی فیلم-و فیلم‌نامه‌ای-مثل گفت‌وگوی پایانی بین امید و خاطره-به وضوح ایرادهایی دارد ولی گیرایی کلیت فیلم در حدی است که مخاطب قلم عفو بر این ایرادها خواهد کشید و با رضایت فیلم را تا پایان دنبال خواهد کرد .

»برف» فیلم بی‌ادعایی است که در وضعیت فعلی سینمای ایران نمره قابل قبولی خواهد گرفت حتا اگر این نمره عالی و شاخص نباشد. مطلبم را با جمله پایانی فیلم که اتفاقن آن‌هم از رادیو پخش می‌شد خاتمه می‌دهم :

وقت دل «بستن» همیشه می‌رسد!


لینک روزنامه: (+++)

عکس‌های برگزیده ورلد پرس فتو 2014 - بخش سوم

برگزیدگان پنجاه و هفتمین دوره مسابقه ورلد پرس فتو مشخص شدند. سایت عکسخانه به مرور عکس‌های برگزیده پرداخته است که بخش سوم آن را اینجا می‌بینید:


زندگی روزمره - تک عکس - جایگاه اول - یولیوس شرانک Julius Schrank

رزمندگان کاچین - ۱۵ مارس ۲۰۱۳

ارتش رزمندگان استقلال کاچین در حال نوشیدن مشروب و گرامی‌داشت یکی از فرماندهان که روز قبل درگذشته است. شهر در محاصره ارتش برمه است.

 

زندگی روزمره - تک عکس - جایگاه دوم - آندره بروس Andrea Bruce

مراسم تشییع جنازه سرباز - ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳

در استان لاذقیه سوریه، در یک پایگاه رژیم، یک روستای کوچک سوگوار یک سرباز هستند. او اولین نفری بود که از این روستای ۱۲۵ نفره کشته شد.

 

 

 

زندگی روزمره - تک عکس - جایگاه سوم - جولی مک گوایر Julie Mcguire

سگ‌های خیابانی - ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳

3PAWS یا انجمن حمایت از حیوانات پنانگ مالزی به طور مداوم نیاز به کمک مالی برای تامین وسایل و غذای ۲۵۰ سگی که در آنجا ساکن هستند، دارد. در کشورهای آسیایی سگ‌های بسیاری در خیابان‌ها زندگی می‌کنند بدون اینکه دولت‌ها و یا موسسات از آنها حمایتی کنند. اما افرادی همچون مهاجر بازنشسته آلمانی باربارا جانسن که این مرکز را راه‌اندازی کرده هستند که زندگی خود را وقف شرایط بهتر برای حیوانات می‌کنند.

 

 

 

زندگی روزمره - مجموعه عکس - جایگاه اول - فرد راموس Fred Ramos

آخرین توشه‌ از گمشده

سه کشور شمال آمریکای مرکزی یعنی هندوراس، گواتمالا و ال‌سالوادو از خشونت‌بارترین مناطق در دنیا هستند. در بسیاری از اوقات، لباس تنها وسیله برای شناسایی قربانیان است.

توضیح این عکس: تاریخ پیدا شدن این لباس ۲۷ دسامبر ۲۰۱۳ است. زمان: نامشخص مکان: در کنار یک رودخانه در روستای Soyanpago سن سالوادور. جنسیت: زن. سن: بین ۱۴ و ۱۷ سال. زمان ناپدیدشدن: نا مشخص.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

زندگی روزمره - مجموعه عکس - جایگاه دوم - Tanya Habjouqa

خوشی‌های اشغال شده

بیش از ۴ میلیون فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، غزه و شرق جورسلیم یا بیت‌المقدس زندگی می‌کنند. در این منطقه شرایط سیاسی به طور مداوم بر تمامی لحظات زندگی ساکنان آن سایه انداخته است. جنبش‌های مردمی محدود شده و چوب تهدید همیشه بالا سر آن بوده است. این مجموعه اکتشافی است بر لحظات کوچک سرخوشی  در جایی است که زنان و مردان آن میل خود به زندگی کردن و نه تنها زنده‌ ماندن را نشان می‌دهند.

توضیح این عکس: یک زن ساکن غزه بدون اینکه اجازه سفر داشته باشد از تونل زیرزمینی آرام و تاریک در حالی‌که یک دسته گل در دست دارد، به یک پارتی در مصر می‌رود.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

   

زندگی روزمره - مجموعه عکس جایگاه سوم - یِلینا چرنشووا Elena Chernyshova

روزها از پس شب - شب‌ها از پس روز

نوریلسک روسیه، یک شهر معدنی در شمال مدار قطبی با جمعیتی بیش از ۱۷۰۰۰۰ نفر و هفتمین شهر آلوده جهان است. ۶۰ درصد جمعیت آن درگیر صنعت هستند. زندانیان گولاگ این شهر، معادن و کارخانه‌های آن را ساختند. متوسط دما منهای ده درجه است که زمستان طی دو ماهی  شب قطبی است حداقل دما به منهای ۵۵ درجه هم می‌رسد.

توضیح این عکس: کارخانه نورسیک روسیه بزرگ‌ترین مجتمع معدن و متالوژی در دنیا. این مجتمع دو درصد تولید ناخالص ملی روسیه را به خود اختصاص داده است.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

  

 

زندگی روزمره - مجموعه عکس - شایسته تقدیر - یانا اسمبرنرووا Jana Asenbrennerova

در جمهوری دموکراتیک کنگو هیچ قانونی وجود ندارد که همجنس‌گرایی را غیرقانونی برشمارد اما برای جامعه قابل پذیرش نیست. همجنس‌گرایان اغلب ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از خطرات فیزیکی و انگ تمایل جن//سی خود را پنهان کنند.

Rainbow Sunrise توسط جوزف سعدی ۲۶ ساله به منظور حمایت از جامعه همجنس‌گرایان در بوکاوو در شرق کنگو آغاز به کار کرد. به دلیل اینکه هیچ‌گونه حمایت مالی از این مرکز وجود ندارد پیشرفت آن کند است. با این حال این مرکز نقش حیاطی را برای زنان و مردان همجنس‌گرای منطقه بازی می‌کند و خدمات رایگانی همچون تست اچ‌آی‌وی، آموزش‌های جن//سی و توزیع کاندوم را در برنامه دارد. از همه مهم‌تر اینکه محیط امنی را برای افراد به وجود آورده تا از مشکلات خود صحبت کنند بدون اینکه قضاوت شوند، شرمنده باشند و یا طرد شوند. سعدی در می ۲۰۱۳ مورد حمله قرار گرفت و برای چند روز زندانی شد. سعدی درباره چند روزی که در زندان بوده می‌گوید که دو روز را بدون غذا و نوشیدنی گذرانده و شکنجه شده اس. همچنین مورد تجاوز سه زندانی قرار گرفته است.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - تک عکس - جایگاه اول - مارکوس شرایبر Markus Schreiber

وداع ماندلا - ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳

این زن از دیدن تابوت ماندلا در سومین روز و دور پایانی مراسم وداع با او نا امید شده است. پرتوریا - آفریقای جنوبی.

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - تک عکس - جایگاه دوم - رنا افندی ‌Rena Effendi

۲۷ آوریل ۲۰۱۳

دسان کاواناو، ۱۰ ساله، موهای خود را از وقتی که به دنیا آمده کوتاه نکرده است.

Spirit Lake خانه سرخپوست‌های سو(از قبیله‌های سرخپوستی) است که ۶۲۰۰ نفر ساکن دارد.Spirit Lake Reservation داکوتای شمالی - آمریکا

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - تک عکس - جایگاه سوم - پا بارنا Pau Barrena

عروس سنتی بربر - ۱۳ آگوست ۲۰۱۳

پرتره‌ای از لوبنا در یک عروسی سنتی بربر. بر اساس سنت بربرها پیش از داماد هیچ‌کس نمی‌تواند صورت عروس را ببینید. آفانور-تنغی- مراکش

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - مجموعه عکس - جایگاه اول - کارلا کوگرمن Carla Kogelman

هانا و آلنا

مجموعه عکسی درباره دو خواهر که در روستای Merkenbrechts در اتریش زندگی می‌کنند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - مجموعه عکس - جایگاه دوم - پیتر ون‌آگتمال Peter van Agtmael

هفت آوریل ۲۰۰۷، سه هفته پس از اینکه سرباز آمریکایی، بابی هنلاین برای چهارمین بار به عراق رفت، خودروی هاموی که او سوار بر آن بود منفجر شد. هنلایت، ۴۱ ساله تنها نجات‌یافته این انفجار کنار جاده‌ای بود. استخوان‌های سر او شکسته شدند و نزدیک به ۴۰ درصد از بدن او سوخت و بعد مجبور به قطع چپ خود شد. دو ماه در کما بود و پس از طی یک دوره استراحت طولانی حالا از طریق اجرای کمدی به کمک بازماندگان سوختگی رفته است.

توضیح این عکس: بابی هنلاین در یکی از متل‌های زنجیره‌ای متل ۶ در دالاس، تگزاس. او حالا یک استند‌آپ کمدین است.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره مشاهده‌گر - مجموعه عکس - جایگاه سوم - رنا افندی‌ Rena Effendi

ترانسیلوانیا

برای قرن‌ها، روستاهای ترانسیلوانیا در رومانی مراتع یونجه خود را حفظ کردند و از سیستم به اشتراک‌گذاری زمین‌ها توسط رژیم کمونیستی چائوشسکو جان سالم به در بردند. این فضای شکننده روستایی چند وقتی است که از سوی جهانی‌شدن و صنعتی‌شدن که نتیجه ورود رومانی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ است، تهدید می‌شود.

توضیح این عکس: تمامی افراد خانواده بورکا اهل روستای برب رومانی هستند. در این عکس‌ آنها مشغول انجام آخرین کارهای مورد نیاز بر روی یکی از ۴۰ خرمنی که آنها هر تابستان درست می‌کنند، هستند.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره صحنه‌‌آرایی شده - تک عکس - جایگاه اول - برنت استرتون Brent Stirton

پسران زال نابینا هندی - ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳

گروهی از پسران زال نابینا در مدرسه‌ای شبانه روزی در غرب بنگال هند. این مدرسه جزو معدود مدارسی است که به افراد ناببینا اختصاص دارد.

 

 

 

پرتره صحنه‌آرایی شده - تک عکس - جایگاه دوم - ابی تریلر اسمیت Abbie Trayler-Smith

شانون قبل از عمل ژست می‌گیرد - ۸ مارس ۲۰۱۳

شانون قبل از عمل برای وارد کردن یک بالن به معده‌اش برای کمک به کاهش وزن روبروی دوربین ژست می‌گیرد.

 

 

 

پرتره صحنه‌آرایی شده - تک عکس - جایگاه سوم - ناداو کندر Nadav Kander

CHIWETEL EJIOFOR - اول اکتبر ۲۰۱۳

پرتره CHIWETEL EJIOFOR - بازیگر - اول اکتبر ۲۰۱۳

 

 

 

پرتره صحنه‌آرایی شده - مجموعه عکس - جایگاه اول - دانیا تاچنکو Danila Tkachenko

گریز

افرادی که تصمیم گرفته‌اند از جامعه فاصله بگیرند و تنهایی زندگی کنند. - روسیه و اوکراین

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره صحنه‌آرایی شده - مجموعه عکس - جایگاه دوم - دونی دیو Denis dailleux

مادر و پسر

بدنسازان جوان مصری همراه مادرانشان

توضیح این عکس: علی و مادرش - قاهره - مصر

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

پرتره صحنه‌آرایی شده - مجموعه عکس - جایگاه سوم - نیکیتا شخوف Nikita Shokhov

یوتریش

یوتریش جزیه کوچکی در دریای سیاه است. از اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی این پارک ملی مقصد جذابی برای برهنه‌گرایان بوده است. هر ساله هزاران روسی و اوکراینی به یوتیش سفر می‌کنند و در این جزیره، به دور از تمدن تابستان خود را می‌گذرانند.

توضیح این عکس: ایگور، ساحل برهنه‌گرایان در دریای سیاه منطقه Krasnodar روسیه.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر این مجموعه عکس بر روی این لینک کلیک کنید.

عکس‌های برگزیده ورلد پرس فتو 2014 - بخش دوم

برگزیدگان پنجاه و هفتمین دوره مسابقه ورلد پرس فتو مشخص شدند. سایت عکسخانه به مرور عکس‌های برگزیده پرداخته است که بخش دوم آن را اینجا می‌بینید:


مسائل معاصر - تک عکس - جایگاه اول (برنده اصلی مسابقه ورلد پرس فتو ۲۰۱۴) - جان استنمایر John Stanmeyer

سیگنال - ۲۶ فوریه ۲۰۱۳

مهاجران آفریقای در ساحل جیبوتی به دنبال سیگنال‌هایی از کشور سومالی. راهی برای تماس با خانواده. جیبوتی خانه موقت آن دسته از مهاجرانی است که از سومالی، اتیوپی و اریتره حرکت می‌کنند تا برای یافتن زندگی بهتر به اروپا یا خاورمیانه بروند.

مسائل معاصر - تک عکس - جایگاه دوم - ماچیک نابیرداریک Maciek Nabirdalik

نیکولت در یتیم‌خانه - ۲۲ دسامبر ۲۰۱۳

نیکولت در اتاق ملاقات یتیم‌خانه‌ای در ورشو نشسته است. این دختر و ۴ برادر بزرگ‌ترش به دلیل اینکه مادر آنها به جرم برق دزدی به زندان افتاد به اینجا آورده شده‌اند. مادر آنها چند ماهی را باید در زندان بگذراند و پدر آنها هم بنا به تشخیص مقامات صلاحیت نگهداری از بچه‌ها را ندارد. پدر و مادر او مجاز هستند ۳ بار در هفته او را ببینند.

 

 

 

مسائل معاصر - تک عکس - جایگاه سوم - کریستوفر ونگاس Christopher Vanegas

قربانیان جنایت سازمان‌یافته - ۸ مارس ۲۰۱۳

پلیس در صحنه وقوع جرم در حالی‌که دو جسد آویزان از پل هستند و سه جسد دیگر بر روی زمین قرار دارند. آنها در اقدامی تلافی‌جویانه از سوی گروه‌های جنایت‌کار دیگر کشته شده‌اند. Saltillo, Coahuila, Mexico.

 

 

 

مسائل معاصر - مجموعه عکس - جایگاه اول - سارا نایومی لوکوویچ Sara Naomi Lewkowicz

پرتره‌ای از خشونت خانگی

در این عکس شین و مگی در حال دعوا کردن هستند که ممفیس به داخل آشپزخانه می‌دود. شین به داد و بیداد کردن دست جلوی صورت مگی ادامه می‌دهد. لنکستر آمریکا.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

  

 

 

مسائل معاصر - مجموعه عکس - جایگاه دوم - روبن هامند Robin Hammond

جنگ و سلامت ذهنی

پرتره‌هایی از افراد با معلولیت ذهنی در کشورهای آفریقایی که متاثر از جنگ، فساد و آوارگی هستند.

این عکس در زندان مرکزی جوبا در سودان گرفته شده است. ۷ ژانویه ۲۰۱۳

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

مسائل معاصر - مجموعه عکس - جایگاه سوم - مارکوس بلیسدیل Marcus Bleasdale

آخرین وایکینگ‌ها

نهنگ از نمادهای تاریخی جزایر شمال شرق نروژ است. اما در این زمانه بیشتر افرادی که به صید نهنگ‌ها مشغول بودند به دنبال شغل‌های دیگری مثل توریسم و یا کارکردن در کمپانی‌های نفتی هستند و تعداد قایق‌هایی که به شکار نهنگ مشغول بودند از بیش از ۱۰۰۰ قایق به تنها ۱۷ عدد رسیده است.

این عکس مربوط است به شکار نهنگ ماینک در قایق صید نهنگ ژان بیورن در لفوتن نروژ.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

ورزش در حرکت - تک عکس - جایگاه اول - امیلیانو لاسالویا Emiliano Lasalvia

سقوط چوگان - یک دسامبر ۲۰۱۳

پابلو مک دونو از دلفینا طی مسابقات اوپن بوئنوس آیرس در آرژانتین به زمین می‌افتد..

 

 

 

ورزش در حرکت - تک عکس - جایگاه دوم

مسابقه اسکی مارپیچ - آندره گریگیل Andrzej Grygiel

شرکت‌کننده در رقابت بین‌المللی اسکی در Szczyrk لهستان.

 

 

 

ورزش در حرکت - تک عکس - جایگاه سوم - آل بلو Al Bello

نواک جوکوویچ در رقابت با مارسل گرانولس در نهمین روز مسابقات اوپن آمریکا- ۳ سپتامبر ۲۰۱۳

 

 

 

ورزش در حرکت - مجموعه - جایگاه اول - Jia Guorong

رقابت بر میله‌ها

رقابت ژیمناست‌های چینی بر روی میله‌های موازی و افقی در سپتامبر ۲۰۱۳ در شانگهای چین.

برای مشاهده عکس‌های دیگر این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

ورزش در حرکت - مجموعه - جایگاه دوم - ازرا شو Ezra Shaw

کاپ آمریکا: از زمین، دریا و هوا

مسابقات قایق‌سواری در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۳ در سانفرانسیسکو کالیفرنیا.

برای مشاهده عکس‌های دیگر این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

ورزش در حرکت - مجموعه - جایگاه سوم - کوین رونی Quinn Roony

شنای جهانی

مسابقات جهانی شنا در ماه آوریل ۲۰۱۳ در آدلاید استرالیا و پانزدهمین مسابقه جهانی فینا در جولای ۲۰۱۳ در بارسلونا اسپانیا

برای مشاهده عکس‌های دیگر این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

فیچر ورزشی - تک عکس - جایگاه اول - جف پشو Jeff Pachoud

رقابت سورتمه سواری از بالا - ۱۸ ژانویه ۲۰۱۳

سورتمه‌ ران در رقابت موژو فرانسه

 

 

 

فیچر ورزشی - تک عکس - جایگاه دوم - آناستاس تارپانو - Anastas Tarpanov

کایت‌باز در منطقه کوه ویتوشا در بلغارستان ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳

 

 

 

فیچر ورزشی - تک عکس - جایگاه سوم - دونالد میرال Donald Miralle

غواصی آزاد همراه با کوسه‌ها - ۱۷ می ۲۰۱۳

رمزی، طرفدار محیط زیست، غواص و عکاس زندگی خود را وقف حفاظت از کوسه‌ها کرده است و به خاطر غواصی بدون قفس در کنار کوسه‌ها مشهور است.

 

 

 

فیچر ورزشی - مجموعه عکس - جایگاه اول - پیتر هلگشون Peter Holgersson

نادا کاساده‌یی - هفت‌گانه و سرطان

نادا کاساده‌یی، ورزشکار سوئدی در شاخه هفتگانه مسابقات جهانی و قهرمانی اروپا شرکت کرده است. در پاییز ۲۰۱۳ سرطان وی تشخیص داده شد و در ژانویه ۲۰۱۴ شیمی‌ درمانی خود را به اتمام رساند. طی دوران درمان، تمرینات خود را قطع نکرد و امید به سلامت و آماده شدن برای المپیک تابستان ۲۰۱۴ در ریودو ژانیرو را دارد.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

  

فیچر ورزشی - مجموعه عکس - جایگاه دوم - کونیرونگ چان KUNRONG CHEN

ورزش روزانه

ورزش روزانه مردم جوهای چین از زاویه بالا. این عکس‌ها به کمک هواپیمای کنترل از راه دور گرفته شده است.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

فیچر ورزشی - مجموعه عکس - جایگاه سوم - Alyssa Schukar

لیگ لباس زیر زنانه

بازیکنان لیگ فوتبال آمریکایی US Lingerie Football League که در آن بازیکنان هر تیم هفت نفره به شکلی اغواگرانه فوتبال آمریکایی بازی می‌کنند.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

طبیعت - تک عکس - جایگاه اول - برونو دامیچیس - Bruno D'amicis

فنک فاکس، گونه‌ای در خطر - ۲۲ آوریل ۲۰۱۳

منطقه کبیلی - تونس

 

 

 

طبیعت - تک عکس - جایگاه دوم - مارکوس وارسوو Markus Varesvuo

دسته‌ای از گویلموت(گونه‌ای از مرغ دریایی) - ۹ مارس ۲۰۱۳

دسته‌ای از گویلموت در طوفان برف در واردو نروژ.

 

 

 

طبیعت - تک عکس - جایگاه سوم - شانگ چون فان Shangzhen Fan

راه‌پیمایی گرگ‌ها در صحرا - ۱۴ نوامبر ۲۰۱۳

زوجی از سگ‌های وحشی بر صحرای پوشیده از برف راه می‌روند. نوامبر شروع فصل جفت‌گیری کایوتی‌ها است. Xinjiang, China

 

 

 

طبیعت - مجموعه عکس - جایگاه اول - استیو وینتر Steve Winter

شیرهای کوهی

دوربینی که درWyoming’s Gros Ventre Wilderness آمریکا کار گذاشته شده موفق شد تصویری را از یک شیر کوهی مادر و فرزندانش در حالی‌که به دنبال سرپناه و فرار از سرما هستند به تصویر بکشد.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

  

طبیعت - مجموعه عکس - جایگاه دوم - کاسپر کوالسکی Kacper Kowalski

زباله‌های تولیدی در اثر استخراج مس در

Iron Bridge Lake لهستان

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.

  

 

 

طبیعت - مجموعه عکس - جایگاه سوم - کریستین زیگلر Christian Ziegler

زنی جوان پس از صرف یک وعده ناهار مفصل در حال قیلوله کردن. رنگ نارنجی دور لب او از خاک رس‌هایی هست خورده تا توکسین‌هایی که در اثر خوردن میوه‌های کال وارد بدن او شده را جبران کند.

برای مشاهده عکس‌های این مجموعه بر روی لینک کلیک کنید.